martes, marzo 25, 2008

LES MEMÒRIES DE JORDI PUJOL

‘Memòries. Història d’una convicció (1930-1980)’,
de Jordi Pujol

Publicat per Proa

Jordi Pujol és sens dubte un dels polítics més importants que ha donat Catalunya i un personatge que atreu multituds allà on va.

El primer volum de les seves memòries, escrit amb la col·laboració del periodista mataroní Manuel Cuyàs, ha estat un èxit de vendes i ha suscitat un allau de presentacions i de reflexions.

L’expresident de la Generalitat aprofita aquest llibre per explicar-se i ho fa convertint una obra que presumptament hauria de ser de política en una proposta molt més àmplia, que ens parla de la seva trajectòria personal, però en definitiva d’un temps, d’un país i de la seva convicció de voler que Catalunya sigui un referent.

El primer volum de memòries arriba fins a l’any 1980, quan Pujol va ser elegit president de la Generalitat, partint però dels anys de formació de la seva personalitat, amb els seus orígens vinculats als familiars pagesos i les arrels maresmenques de Premià De Dalt i Premià de Mar, que ja invoca amb contundència a les primeres ratlles del llibre.

L’itinerari d’aquesta obra passa però especialment per la seva formació religiosa i política, la militància clandestina, el mecenatge cultural, la fundació de CDC i el període de la transició, junt a emblemàtics polítics com Josep Tarradellas, Miquel Roca i Junyent, Adolfo Suárez, Leopoldo Calvo Sotelo o Santiago Carrillo, entre molts d’altres.

Tot plegat, l’autoretrat literari d’un home que se sent orgullós de ser català i de Catalunya i que ha entrellaçat la seva vida personal a un projecte de país, com ens diu ja d’entrada al pròleg i com és del tot innegable, al marge de qualsevol posició política que es miri.

1 comentario:

Rafael del Barco Carreras dijo...

JORDI PUJOL SOLEY



Rafael del Barco Carreras



De nuevo la pesadilla…con la barretina y el victimismo. El arte de la DEMAGOGIA. Su amigo FAINÉ de la CAIXA le debe haber convencido que sin él los de Madrid no sueltan la pasta o el nuevo Estatut, que para el caso es lo mismo. Se le pone a tiro ganar las próximas elecciones, la situación promete huracanes financieros y por lo tanto sociales, y si cuando amenazó a Durán y Más con volver a la Política escribí que podría presentar para futuros consellers, a Javier de la Rosa en Desarrollo, Pascual Estevill en Justicia, Piqué Vidal de Consejero Secretario Particular, y a Antonio de la Rosa Martí, el hermano, nunca visto y cobrando de la Generalitat, en la Jefatura y Coordinación de Asuntos Mafiosos, y demás cargos para Prenafeta, Masiá Alavedra, Culell, Romá…etc…y ahora enfadado resucitará algún amigo de más a la izquierda… de radicales a los que no les tienta tanto el dinero como la psicosis de la Independencia, con la conquista de nuevo del Reino de Valencia, el de Mallorca, la Franja Aragonesa… olvidándose por el momento del Rosellón hasta pasado Monpellier. El error de los etarras de enfadar a los franceses, no es su intención.

Así creó un banco ¡en pleno franquismo!, jugando a dos y tres bandas. Y en cualquier país “serio” hubiera acabado en la cárcel todo el Consejo de Banca Catalana por el jueguecito de emitir acciones a la par suscritas por su “grupo” y colocadas al 300% a clientes “de activo”, es decir, con dinero del banco, cuando además cojeaba y a punto de quebrar. Sin poner un duro triplicaban. Salvado por los buenos oficios de Piqué Vidal, conocido en los juzgados por el hombre del maletín, y por 300.000 manifestantes al grito de ¡visca Catalunya! Y se encaramó, él, familia, y amigos de la Catalana, 23 años a una Generalitat con olor a estiércol por los cuatro costados, e intentó colar en el cargo a su hijo Oriol… quizá el sueño se le cumpla.

Sin alcanzar la Independencia, o su soñado Banco de Cataluña con la máquina de imprimir la “peseta catalana”, me gustaría que ganara, así podré desenterrar del fondo de mi ordenador mis apuntes anteriores… repletos de corrupción.